Potrivit ultimelor estimări transmise de Facebook Statistics, pe Facebook sunt înregistraţi 5,8 milioane cetăţeni ruşi, adică puţin peste 4% din populaţia ţării şi în jur de 9% din numărul ruşilor care accesează internetul. Ţinând cont că Rusia are peste 142 de milioane de locuitori şi că socializarea pe internet este un lucru comun în lumea largă, cum interacţionează ruşii în social media, dacă lipsesc de pe cea mai populară reţea de socializare a momentului?
Ruşii stau pe VK, o copie fidelă a Facebook-ului, care este şi cel mai vizitat site din segmentul în limba rusă al reţelei de internet. Zilnic, site-ul este vizitat de mai mult de 36 de milioane de utilizatori şi are peste 150 de milioane de utilizatori înregistraţi. 70 % dintre vizitatori locuiesc în Rusia, iar 25 % dintre aceştia sunt din Moscova şi 12% din Sankt Petersburg
În 2006, la scurt timp după ce şi-a încheiat studiile la Universitatea de Stat din Sankt Petersburg, Pavel Durov a înregistrat domeniul vkontakte.ru. Dacă la început grupul era exclusivist, iar accesul se făcea numai pe bază de invitaţie, în luna februarie a anului 2007, VKontakte (VK) avea o bază de peste 100.000 de utilizatori. În iulie, reţeaua avea deja un milion de utilizatori înregistraţi, iar în primăvara anului următor - 10 milioane.
Tot în 2008, VK îşi depăşea rivalul rus (Odnoklassniki), devenind cel mai popular serviciu rus de socializare. Pe 6 octombrie 2009, site-ul a fost lansat în 20 de limbi. Rezultatul a fost notabil: VK a strâns în scurt timp 50 de milioane de utilizatori, urmând ca numărul acestora să se dubleze într-un singur an. Pe 11 februarie 2011, site-ul a făcut o schimbare neaşteptată: a revenit la accesul prin invitaţie, ca la început. Decizia a fost de scurtă durată, iar astăzi, când înregistrarea nu se mai face prin invitaţie, VK are 150 de milioane de utilizatori. @N_P