Clasa mică are din acest an un nou pretendent la fotoliul de lider. Noul 208 al celor de la Peugeot încearcă să țină pasul atât cu concurența, cât și cu precedenţii săi
Cu peste 3,3 milioane de mașini înmatriculate anul trecut, segmentul B al pieței auto europene este, probabil, cel mai efervescent în ultima perioadă. Mai bine de 30 de modele se bat pentru o poziție cât mai avantoajoasă în clasamentul vânzărilor, însă liderii consacrați se țin cu dinții de locurile cucerite cu greu. Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Opel Corsa sau Renault Clio sunt doar cele mai importante nume dintr-o clasă în care noutățile se succed pe bandă rulantă.
Noul 208, dezvăluit publicului la expoziția auto de la Geneva, a ajuns pe toate piețele europene cu scopul clar de a readuce brandul Peugeot acolo unde îl propulsase faimosul 205 în anii ‘80. Conform producătorului francez, în cei aproape 30 de ani de existență ai „familiei 200“, au fost comercializate la nivel mondial peste 15 milioane de vehicule. Acest succes comercial ar trebui, în opinia celor de la Peugeot, să fie continuat și de 208, însă condițiile de piață fac extrem de dificilă atingerea acestui deziderat. În plus, chiar dacă designul noului model este unul atractiv, iar majoritatea propulsoarelor disponibile oferă performențe demne de laudă, concurența acerbă din clasa mică limitează drastic orice estimare.
Regenerare
Dacă 205 a devenit legendă, 206 a susținut ritmul vânzărilor, iar 207 a reușit să mențină vie familia 200, noul 208 are sarcina de a readuce Peugeot în fruntea clasamentului vânzărilor. Producătorul menționa încă din momentul lansării că modelul „reinventează dinamica segmentului său, având un singur țel: să recâstige poziția de lider al acestui segment în Europa“. Pentru asta, inginerii francezi au decis să creeze o mașină mai scurtă (-7 cm) și mai ușoară decât predece