1 din 10 români care au început o tranzacție online în ultimătate de an, nu a dus-o la bun sfârșit, arată un studiu Netopia mobilPay. Piața de profil este estimată să atingă 5 milioane de tranzacții în acest an, de la 3,8 milioane în 2011.
“Majoritatea celor intervievați, 82%, au abandonat o tranzacție invocând motive personale, precum neîncrederea în sistemul de plată, refuzul dezvăluirii datelor private sau confundarea codului de securitate CVV2 cu PIN-ul. De cealaltă parte, doar 18% au dat vina pe diverse probleme de ordin tehnic, precum terminarea bateriei la laptop sau întreruperea conexiunii la internet”, explică Antonio Eram, CEO Netopia.
1 din 5 respondenți declară că nu a finalizat o comandă pentru că suma care trebuia plătită pentru un produs era prea mare, că nu aveau bani pe card sau pentru că, pur și simplu, doar au vrut să vadă cum funcționează sistemul de plată.
De asemenea, o zecime dintre cei chestionați de procesatorul de plăți online prin card nu a dus până la capăt o tranzacție pe internet pentru că a omis să completeze toate câmpurile de plată.
Analiza Netopia mobilPay a arătat și ce alte motive stau la baza nefinalizării unei comenzi în mediul virtual:
• 11% nu doresc să finalizeze tranzacția deoarece nu au încredere în acest sistem de plată, au ales metoda de plată greșită sau nu vor să își introducă datele personale
• 5% au vrut doar să vadă cum se procedează la plata prin card pe internet și, respectiv, același procent de respondenți arată că nu au avut cardul la ei și că au fost nevoiți să abandoneze comanda
• 4% au rămas fără conexiune la internet sau fără baterie la laptop
• 2% nu au știut ce înseamnă CVV2 (codul de securitate din trei cifre tipărit pe spatele cardului) și au introdus, în locul acestuia, PIN-ul cardului (numărul personal de ident