Din cauză că Ford nu a ajuns la capacitatea de producţie prestabilită, furnizorii companiei au angajat mai puţini oameni decât au promis iniţial. Firmele care livrează componente pentru Ford au ales metode inedite de angajare a personalului pe perioade scurte, încheind contracte cu agenţi de plasare a forţei de muncă. Totuşi, partenerii Ford şi compania producătoare au dat de lucru la 1.742 de oameni.
Firmele care livrează componente pentru producerea Ford B-Max au avansat faţă de finalul anului 2011, în ceea ce priveşte numărul de personal angajat, dar nu au ajuns să creeze locurile de muncă promise în anii anteriori. Până la această dată s-au creat circa 600 de locuri de muncă în Dolj, din cele 900 de care se vorbea în urmă cu doi ani. Motivul pentru care furnizorii se mişcă lent pe piaţa muncii din Oltenia este lesne de înţeles: Ford produce abia 30-50 de maşini pe zi. La un astfel de volum redus al producţiei de autovehicule, nici furnizorii nu puteau să angajeze personal „angro“, pentru că nu mai era o activitate care să se justifice din punct de vedere economic pentru ei.
Johnson Controls, furnizorul de scaune pentru maşinile Ford B-Max produse la Craiova, are 127 de angajaţi în unitatea de producţie deschisă în incinta uzinelor Ford. La sfârşitul anului trecut, acest furnizor important avea angajate 100 de persoane. Ţinta iniţială fusese de 150 de locuri de muncă la Craiova.
Apelează la agenţi de muncă temporară
Kirchoff Automotive - un alt furnizor important pentru Ford, care se ocupă de producerea de caroserii - avea 40 de angajaţi la începutul anului, iar acum are pe statele de plată 133 de persoane. La aceştia se adaugă 34 de persoane plasate pe o perioadă determinată de la un agent de muncă temporară. În total, 167 de oameni lucrează pe platforma furnizorului. Iniţial, se discuta de 200-250 de angajţi pe platforma de la Craiova,