Grupul austriac Epamedia, cel mai mare jucator pe piata locala de outdoor- care detine agentiile Beta Cons si Euromedia, va avea anul acesta o cifra de afaceri similara cu cea din 2011, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Bogdan Vasile, directorul grupului.
In 2011, cele doua agentii ale grupului au avut afaceri de circa 9 milioane de euro si pierderi nete de aproximativ 720.000 de euro, conform Ministerului de Finante.
Managerul Epamedia nu a oferit detalii despre cifra de afaceri a grupului in primul semestru, insa a declarat ca aceasta s-a micsorat in linie cu diminuarea pietei. Pentru primul semestru, investitiile in publicitate outdoor au fost estimate la in jur de 16-17 milioane de euro, mai putin cu 5% fata de aceeasi perioada din 2011, conform datelor agentiei de media MEC Romania.
“Prima jumatate a anului nu a confirmat asteptarile relativ optimiste, referitoare la evolutia macroeconomica a Romaniei, sub care au fost construite bugetele de comunicare in toamna lui 2011. In consecinta intreaga piata de media s-a contractat. Referitor la procentul cu care a scazut piata de outdoor fata de primul semestru din 2011 este greu de estimat in conditiile in care nu exista rezultate oficiale sau de monitorizare”, afirma managerul.
El adauga ca au fost clienti care in prima parte a anului si-au consolidat strategia si retelele, in timp ce altii au schimbat strategia si reteaua din mers, sacrificand anii de munca anteriori.
Negocierile pe bugetele existente primeaza in fata multor argumente “Un trend general este ca orice client incearca sa isi maximizeze expunerea outdoor din punct de vedere al impactului si acoperirii si sa isi optimizeze bugetul. Din pacate, negocierile pe bugetele existente primeaza in fata multor argumente de plus valoare sau claritate a serviciilor. Este, probabil, o traducere imediata a presiunilor interne ale