Festivalul de Operă, Operetă şi Balet care s-a desfăşurat în acest week-end, în Parcul Rozelor, a demonstrat că spiritul Timişoarei nu a murit complet.
Mii de oameni au ales să petreacă serile de vineri, sâmbătă şi duminică, în compania artei lirice. Conform organizatorilor, în fiecare seară au fost în jur de 3.000 de oameni. Printre spectatori numerişi străini, veniţi din Serbia, Ungaria şi chiar Germania. Festivalul din Parcul Rozelor pare o oază de normalitate într-o societate în care valorile sunt răsturnate, iar prostul gust este ridicat la rang de artă.
GALERIE FOTO
„Unii dintre noi au primit în gene şi în educaţie certitudinea că o populaţie este reprezentată de cultura ei. Anume de cărţile care se scriu şi se citesc, de piesele de teatru care se joacă, de muzica de operă şi simfonică ce se scrie şi se cântă, de arta care se consumă şi creează. Asistmăm în permanenţă cum aceste valori sunt cu inversate, cum aceste normalităţi pentru unii dintre noi devine rara avis.
Asistăm resemnaţi la o epocă în care nu se mai citeşte, în care cărţile sunt înlocuite de reviste de scandal, prieteniile de Facebook, ortografia este revoluţionată de SMS-uri, teatrul este înlocuit de videoclipuri şi dragostea face loc pornografiei. Asistăm neputinicos cum analfabeţii îşi dau doctorate, cinste exepţiilor, asistăm cum mârlănia devine normalitate”, a spus baritonul Cristian Rudic, prezentatorul festivalului.
În cele trei zile, pe scena din Parcul Rozelor s-au jucat „Cavalleria Rusticana”, de Pietro Mascagni, „Paiaţe", de Ruggiero Leoncavallo şi „Ţara Surâsului", de Franz Lehar. Duminică a fost Gala de operă, operetă şi balet.
Festivalul de Operă, Operetă şi Balet a demonstrat că în splendidul parc al rozelor, poate să existe şi altcevaîn afară de hărmălaie. Şi comerţul din jurul parcului s-a făcut civilizat, iubit