Pentru a vă putea recupera banii daţi pe reparaţii, trebuie să anunţaţi defecţiunea la Enel în cel mult trei zile Sursa: SHUTTERSTOCK
În zilele caniculare, dincolo de temperaturile extreme, vara mai aduce orăşenilor o problemă: din cauza suprasolicitării reţelei de electrictate cu aparatele de aer condiţionat, au loc căderi de tensiune care duc la defectarea electrocasnicelor.
Raluca T. locuieşte într-un cartier nou din Brigadiru şi în ultimul an a cheltuit peste 1.500 de lei pentru repararea frigidului şi a centralei. În cartierul Independenţei, unde locuieşte ea, în unele zile, curentul "cade" şi de trei, patru ori.
Enel: E vina reţelei vechi
"Am făcut sesizare la Enel pentru a remedia problemele şi pentru a mă despăgubi. Am primit un răspuns prin care mi se transmitea că ei au moştenit o reţea veche de la Electrica, fosta companie de stat, şi că nu e vina lor", spune Raluca.
Întreruperile de curent apar în special în cartierele noi. "În momentul preluării de către Enel a activităţilor de distribuţie în zona Muntenia Sud, mare parte a infrastructurii existente se baza pe tehnologia anilor 1960-1970, care nu era dimensionată corespunzător şi nu face faţă cerinţelor actuale de consum din Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu. Pentru remedierea acestei situaţii, zonele respective sunt cuprinse într-un program complex de modernizare", ne-a comunicat biroul de presă al Enel.
Potrivit legii, în astfel de situaţii, furnizorul de energie electrică este obligat să plătească despăgubiri consumatorului.
Procedura este următoarea: Consumatorul trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică, în termen de trei zile lucrătoare de la apariţia şocului de tensiune care a deteriorat aparatura electrocasnică; Dacă în urma verificării realizate de furnizor reiese că defecţiunile s-au produs din vina furnizorului, aparatura electrocasnică poate fi d