Ministerul Agriculturii a primit cei mai mulţi bani la prima rectificare bugetară din acest an, beneficiind de o suplimentare de 1,3 mld. lei (300 mil. euro), în timp ce bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a fost ajustat cu o sumă comparabilă, potrivit cifrelor din anexele publicate de Ministerul Finanţelor.
Nouă dintre cele 17 ministere au bugete de cheltuieli mai mici după rectificarea aprobată la sfârşitul săptămânii trecute. Însă ministrul finanţelor Florin Georgescu a dat asigurări că toţi miniştrii sunt mulţumiţi pentru că au plecat zâmbind şi "n-au ieşit ţipete" din sala de şedinţă a Guvernului.
Guvernul a tăiat la rectificare 2 mld. lei de la cheltuielile de investiţii finanţate atât din buget, cât şi din fonduri europene şi a majorat cheltuielile de personal cu 1,1 mld. lei.
Ministerul Transporturilor a avut iniţial aprobat pentru acest an un buget de aproape 15 mld. lei (3,4 mld. euro), adică cel mai mare buget al instituţiei din istoria ultimilor 20 de ani. Iar la rectificare a pierdut 1,2 mld. lei, fondurile fiind tăiate în principal de la proiectele finanţate cu fonduri europene nerambursabile.
Problema este că banii pe care îi primeşte în fiecare an Ministerul Transporturilor nu se prea văd şi în reţeaua de transport.
În perioada 2009-2012 Transporturile au avut şi vor avea la dispoziţie un buget total de cheltuieli de circa 12 mld. euro, cu care ar fi putut construi aproape 2.000 de kilometri de autostrăzi, dacă se ia în calcul cel mai scump standard de cost pentru construcţia de astfel de drumuri. Cu toate acestea, România are în prezent doar circa 500 de kilometri de autostrăzi.
Suma destinată dezvoltării infrastructurii rutiere a fost diminuată la rectificare cu 105,2 mil. lei, la 62,7 mil. lei.
Şi bugetul Ministerului Dezvoltării a fost redus în urma rectificării cu mai mult de 200