In prima jumatate a anului pretul mediu al instrumentelor de scris a crescut cu 10% potrivit unui studiu al GfK.
In prima jumatate a anului 2012, in magazinele tip cash&carry si hypermarket, piata de instrumente de scris a inregistrat o scadere de 7% in volum fata de aceeasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste valoarea produselor vandute, s-a inregistrat o crestere de 3% in lei comparativ cu perioada ianuarie - iunie 2011, atingand o valoare de aproximativ 10 milioane de lei in aceste formate de magazin.
In perioada analizata, pretul mediu pe pachet a inregistrat o crestere cu 10% fata de 2011, categoria cu cea mai insemnata crestere de pret fiind instrumentele de colorat, cu 14%.
Conform datelor de cercetare GfK Retail and Technology Romania, in segmentele cash &carry si hypermarket-uri, perioada ianuarie - iunie nu poate fi considerata ca una de varf pentru vanzarile de instrumente de scris. Acest lucru este cauzat in special de faptul ca lunile mai si prima jumatate a lunii iunie sunt cele premergatoare vacantelor de vara, ceea ce determina o scadere a vanzarilor.
De-a lungul timpului, ponderea categoriilor in structura pietei de instrumente de scris a fost stabila. Comparand aceeasi perioada din 2012 cu cea din 2011, remarcam fluctuatii de maximum 1,5%.
“Un “boom” al vanzarilor in sectorul instrumentelor de scris se inregistreaza in lunile august – septembrie, perioada de pregatire pentru un nou an scolar. Deoarece vorbim despre o categorie cu o sezonalitate specifica, producatorii acorda o atentie deosebita in aceasta perioada nevoilor consumatorilor si aduc pe piata elemente noi, atractive si inalt functionale”, declara Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK Romania.
Categoria cu cel mai mare succes o reprezinta pixurile clasice, stilourile, creioanele grafit si cele mecanice, roller-ele si fin