Informatiile circula cu o viteza foarte mare pe internet, iar un singur comentariu negativ in online poate atrage dupa sine alte sute de comentarii asemanatoare si astfel in cateva secunde businessul poate fi afectat dramatic, a declarat pentru Wall-Street.ro, Andreea Dinescu, client service director in cadrul Initiative, una dintre cele mai mari agentii de media de pe piata locala.
Astfel, definirea consumatorului nu se mai face doar dupa profilul socio-demografic, ci si dupa capacitatea acestuia de a influenta procesul de cumparare al celorlalti consumatori.
“Un alt element care devine extrem de important este ascultarea activa si in timp real a opiniilor consumatorilor pentru ca strategiile de marketing sa poata fi adaptate rapid, in functie de feedbackul primit de la consumatori”, mai spune Dinescu.
In jur de 10% din consumatori influenteaza procesul de cumparare al celorlalti consumatori, ei fiind considerati “influentatori de top”. De asemenea 50% dintre acestia ajung sa recomande produse sau servicii in mediul online cel putin o data pe zi, conform The Age of Influence, un studiu online realizat de reteaua Initiative. La sondaj au participat peste 8.000 de persoane cu varste cuprinse intre 16 - 54 ani din tari precum Argentina, Australia, China, Germania, Olanda, Statele Unite ale Americii si Marea Britanie. Nu angajati influentatori. Relatia ideala este una de colaborare Desi studiul nu include si date despre Romania, Dinescu afirma ca sondajul indica modele de consum similare pentru asa-numitii utilizatorii frecventi de internet (heavy internet users).
“Acest tip de consumator va fi la fel sofisiticat, va folosi intr-o mare masura aceleasi servicii si va fi la fel de influent prin parerile exprimate. Exista particularitati de la tara la tara, dar aparitia acestui nou val de consumatori e un fenomen care va prinde din ce in ce mai