* Interviu cu domnul Mihai Voicu, ministru delegat pentru Mediul de Afaceri
* "Strategia Naţională de Export a pus accentul pe stimularea şi dezvoltarea exportului, în special pe pieţele din afara UE"
Reporter: Cât şi cum a ajutat Strategia Naţională de Export a României firmele din Româ-nia şi România în ansamblu? Există o evaluare a acestei strategii? Consideraţi că a fost o idee bună?
Mihai Voicu: Strategia Naţională de Export (SNE) este un document care se elaborează periodic în parteneriat cu structurile asociative ale mediului de afaceri prin Consiliul de Export (CEx). CEx, o structură de parteneriat public privat cu secretariatul în MECMA, Direcţia dezvoltare Export, este mandatat legal să armonizeze diverse strategii sectoriale şi intersectoriale într-o strategie naţională.
Considerăm că elaborarea SNE în parteneriat cu mediile de afaceri prin Consiliul de Export este o bună practică, apreciată internaţional (Centrul Internaţional de Comerţ - Geneva a susţinut această iniţiativă încă de la înfiinţarea în 2004 a Cex), care a condus la dezvoltarea unui export mai competitiv. Astfel, exportul românesc a fost indicatorul macro-economic care a avut evoluţii bune chiar şi în anii de criză.
Reporter: Care sunt relaţiile comerciale şi de afaceri cu Rusia? Exis-tă vreo strategie de intrare pe pieţele non-UE?
Mihai Voicu: Strategia Naţională de Export (SNE) a pus accentul pe stimularea şi dezvoltarea exportului, în special pe pieţele din afara UE, având ca pieţe ţintă importante: Rusia şi ţările spaţiului ex-sovietic, Orientul Mijlociu, China, India, Brazilia.
Strategia de intrare pe aceste pieţe are în vedere o susţinere consistentă a prezenţei lor pe piaţă prin participarea la târguri şi misiuni economice sau furnizarea către mediile de afaceri de informaţii şi oportunităţi de piaţă.
Suntem preocupaţi să îmbunătăţim că