Piata bateriilor sanitare de lux din Romania evolueaza tot mai mult, potrivit principalilor producatori. Educati si de criza, romanii opteaza pentru solutii care sa asigure o investitie pe termen lung. Vezi ce bugete sunt dispusi sa aloce pentru mobilarea bucatariilor si a bailor si ce se mai poarta in materie de design la acest capitol, intr-un articol DailyBusiness.ro.
Piata de baterii sanitare pentru baie si bucatarie a suferit in intervalul 2009-2011 un regres de aproximativ 33% in volum (pana la nivelul de 630.000 de bucati in 2011), fata de anul 2008 (cand s-au inregistrat cele mai multe vanzari - 936.000 de bucati), potrivit celui mai recent studiu realizat de compania britanica de consultanta BRG Consult.
Estimarile pietei autohtone de instalatii sanitare pentru anul in curs sunt similare celor din 2011, in timp ce o usoara majorare a volumului - de circa 5% - este asteptata in 2013, a declarat pentru DailyBusiness.ro Florin Barabas, managing director Kludi Romania.
„Pe gama de baterii de baie si bucatarie, cat si pe cea de dusuri si sisteme de dus, pe care activeaza Kludi Romania, estimam ca vanzarile totale din 2011, in Romania, au fost de aproximativ 16 milioane de euro (baterii) si 3,5 milioane de euro (dusuri), la valoarea de achizitie a consumatorului final”, a mentionat acesta.
Pentru acest an, Florin Barabas estimeaza segmentul de baterii sanitare va avea o structura usor schimbata, ponderea ca numar de bucati a produselor premium (de la 19% la 21%) crescand in defavoarea celor economice (de la 81% la 79%).
Cum evolueaza piata
„Piata bateriilor sanitare premium din Romania continua sa evolueze, tot mai multi romani optand pentru solutii cu valoare adaugata mare, in detrimentul celor inferioare calitativ, care se pot defecta in foarte scurt timp si creeaza astfel surprize neplacute”, a