Pentru toţi cei care încă mai cred că reclama nu este o Artă dar şi pentru cei care cred că reclama este o Mare Artă, recomand: „Cel mai înspăimântător şi dificil lucru în a fi, cum zic unii,
un om creativ este faptul că nu ai nici cea mai vagă idee de unde-ţi apar toate gândurile
şi mai ales, că n-ai idee de unde vor apărea ele mâine.”
„ART & COPY” (2009) este un film puternic despre publicitate şi inspiraţie, regizat de Doug Pray. Filmul dezvăluie munca şi „înţelepciunea” (n.r inteligenţa) unora dintre cei mai influenţi oameni din reclamă şi publicitate ale timpurilor noastre – oameni care au avut un impact profund asupra culturii (n.r. americane), dar care sunt practic necunoscuţi în afara sferei lor de activitate.
Fugind departe de „revoluţia creativă” din publicitate din anii ‘60, toţi aceşti artişti şi scriitori au adus un spirit surprinzător de rebel în activitatea lor, într-un business mai des asociat cu mediocritatea sau manipularea: George Lois, Mary Wells, Dan Wieden, Lee Clow, Hal Riney şi alţii, prezentaţi în „ART & COPY” au fost responsabili pentru campaniile: „Just Do It”, „I Love NY”, „Where’s the Beef?”, „Got Milk”, „Think Different”, precum şi alte campanii geniale pentru orice, de la maşini – la preşedinţi. Ei au reuşit nu doar să atragă atenţia a milioane de oameni dar şi să-i atingă (n.r. impresioneze) cu adevărat. Mai multe detalii despre film, actori, premii şi review-uri – aici: „A deeply fascinating movie…you’ll probably never be able to look at commercials and ads the same way again.” – ComingSoon.net
„Un film profund şi fascinant… Cel mai probabil nu veţi mai fi în stare vreodată să priviţi publicitatea şi reclamele cu aceeaşi ochi.” PS: Un motiv în plus să nu rataţi acest film – el dezvăluie povestea lansării şi apariţiei pe piaţă a brandului Tommy Hilfiger dar şi cum a ajuns acesta din „nimeni” – în top 3