Cel mai mare proiect de dezvoltare urbană din România vizează extinderea reţelei existente de metrou a Capitalei până la aproximativ 100 de staţii, faţă de 51 existente deja, dispuse pe nouă magistrale cu o lungime de 200 de kilometri, adică de trei ori mai mare decât cea din prezent
Conducerea Metrorex a dat anunţul de licitaţie pentru decembrie a contractului pentru Magistrala 5, tronsonul Universitate - Pantelimon. Acesta va avea o lungime de opt kilometri şi 13 staţii, iar punctul de lagătură cu Magistrala 1 va fi la Iancului. Magistrala 5 va urmări traseul Bulevardul Carol I - Pache Protopopescu-Şoseaua Iancului - Pantelimon.
Proiecte de 8,5 miliarde de euro
Anul trecut, directorul de atunci al Metrorex, Gheorghe Udrişte a prezentat presei programul care se întinde pe 20 de ani, până în 2030, şi vizează dezvoltarea unei reţele subterane de trenuri şi metrouri foarte eficientă, comparabilă cu cele din capitale europene precum Paris sau Bruxelles. Prin acest proiect, se urmăreşte ca metroul să ajungă principalul mijloc de transport în comun al bucureştenilor, având în vedere că această reţea ar putea fi folosită de 1,5 milioane de călători zilnic, adică mai bine de jumătate din locuitorii Capitalei. "Putem miza pe această soluţie. Trebuie ţinut cont de viziunea unitară, pe termen lung, pe care o avem asupra oraşului nostru. Această reţea extinsă ar avea beneficii pe toate planurile şi este în concordanţă cu trendul european, de a face din metrou, principalul mijloc de transport public", a declarat Vlad Cavarnali seful Biroului Urbanism si Amenajare Teritoriala al Primăriei Municipale. Proiectul ar implica fonduri în valoare de aproximativ 8,5 miliarde de euro.
Încă cinci linii noi
Reţeaua de metrou din Bucureşti funcţionează în prezent pe patru magistrale. Planul vizează extinderea acestora în următoarele două decenii cu încă cinci lin