Subaru XV respectă, în mare parte, liniile conceptului care l-a prefigurat, cu partea frontală inspirată după fratele mai mare, Outback, dar aduce un suflu nou în ceea ce priveşte posteriorul, ale cărui forme pot cere un timp de acomodare din partea fanilor mărcii.
Subaru XV vine din start cu o serie de atuuri care l-ar putea transforma într-o vedetă a segmentului crossover, iar la acest capitol, pe lângă dimensiunile compacte şi consolele scurte, intervine şi experienţa în afara asfaltului tipică Subaru.
Sistemul de tracţiune integrală Symmetrical All-Wheel-Drive face echipă cu sistemul Subaru Dynamic Chassis Control Concept, pentru un parcurs cât mai sigur în teren accidentat. Oferta de transmisii cuprinde cutii manuale în cinci sau şase rapoarte, dar şi transmisia automată Lineartronic, iar variantele de echipare superioare oferă schimbătoare de viteze garnisite cu piele şi crom.
La capitolul motorizări, japonezii şi-au făcut temele: la baza gamei stă propulsorul pe benzină 1.5i, despre care niponii spun că este perfecţionat şi mult mai economic decât până acum. Propulsorul pe benzină de 2,0 litri plusează la capitolul putere, iar varianta diesel de 2,0 litri duce mai departe aventura propulsoarelor boxer pe motorină, încercând să impresioneze la capitolul eficienţei în consum.
Subaru XV oferă două tipuri de diferenţiale, în funcţie de soluţia aleasă pentru transmisie. Variantele Lineartronic folosesc un diferenţial activ în tandem cu un ambreiaj multi-disc, ce repartizează cuplul către puntea spate atunci când roţile din faţă pierd aderenţa, potrivit promotor.ro.
Diferenţialul central cu vâscocuplu, disponibil pentru variantele cu transmisii manuale în cinci sau şase rapoarte, lucrează cu un raport de distribuţie a cuplului între punţi de 50:50, asigurând un comportament foarte bun al maşinii în cazul pierderii aderenţei pe