La sfârşitul lunii august a anului trecut, Tatra şi DAF au semnat un contract de colaborare care presupune o înţelegere între cei doi producători în care Tatra primeşte tehnologia necesară îndeplinirii normelor EURO 6, iar DAF beneficiază de 19% din acţiunile producătorului ceh
Tatra a acceptat această mişcare deoarece este conştientă că motoarele răcite cu aer pe care le produce nu mai au cum să îndeplinească normele de poluare EURO 6 atunci când ele vor fi impuse. Ei au avut de ales între a investi în tehnologizare sau să încerce o colaborare. Această oportunitate a fost imediat speculată de DAF, care era singurul producător de camione ce nu acţionase pe partea vehiculelor cu tracţiune integrală.
Astfel cei doi producători s-au aşezat la masa tratativelor în urma cărora DAF a primit 19% din acţiunile Tatra, oferind la rândul său tehnologia motoarelor Paccar MX şi cabinele DAF. O altă caracteristică a înţelegerii presupune ca toţi importatorii de vehicule DAF să comercializeze vehiculelele Tatra care vor fi dezvoltate folosind tehnologia oferită de producătorul olandez. În România cei doi importatori unici ai celor doi producători, EVW Holding, respectiv Loreto Exim, vor colabora şi ei pentru vânzarea modelelor noi Tatra.
Tatra T158 Phoenix
Primul model rezultat din colaborare a fost realizat deja şi poartă numele de Tatra T158 Phoenix. Acest model este importat în România de către EVW Holding şi a fost prezentat la începutul lunii în cadrul Târgului internaţional de la Arad "Transport-AR". Modelul prezentat la târg a avut o echipare pentru activitatea din domeniul forestier, fiind dotat cu un braţ hidraulic.
Directorul general Loreto Exim, Valentin Lolea, a declarat pentru Transporter: "Acesta nu este singurul domeniu în care noul Phoenix poate să acţioneze. Să nu uităm că cehii au o vorbă: «Unde cele mai multe camio