Compania de drumuri a mai plătit în 2012 încă 75 de milioane de euro în contul Bechtel. Americanii au înaintat cu doar 300 de metri de autostradă în primele şase luni ale acestui an.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) continuă să vireze plăţi restante în conturile americanilor de la Bechtel deşi lucrările la singurul tronson de autostradă pe care aceştia îl mai construiesc, Suplacu de Barcău-Borş, au înaintat în ritm de melc în acest an: doar 0,5%. Sau cu alte cuvinte, în primele şase luni ale acestui an Bechtel a construit circa 300 de metri de autostradă.
Acesta este doar un exemplu de cum se scurg banii, deşi există justificări pentru fiecare leu cheltuit, dar în acelaşi timp nu şi rezultate.
În primul semestru al acestui an Bechtel a încasat de la compania de drumuri circa 325,7 milioane de lei (75,7 milioane de euro), potrivit unei analize a ZF pe baza informaţiilor transmise de CNADNR. Este cea mai mare sumă plătită de instituţie către un constructor în prima jumătate a acestui an.
După Bechtel, al doilea cel mai bine plătit constructor din România a fost firma băcăuană Spedition UMB, controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, care a încasat în primul semestru circa 266,3 milioane de lei (60,5 milioane de euro) pentru o serie de reabilitări de drumuri naţionale, precum şi pentru autostrăzile Moara Vlăsiei-Ploieşti şi Timişoara-Lugoj. În topul celor mai bine plătiţi constructori figurează şi italienii de la Astaldi, cu circa 210,7 milioane de lei (47,9 mil. euro), pentru lucrări precum autostrada Cernavodă-Medgidia sau un lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu.
Deşi a fost renegociat anul trecut, contractul de construcţie a Autostrăzii Transilvania de către americanii de la Bechtel nu a fost nici până acum desecretizat, în contextul în care Bechtel nu şi-a dat acordul pentr