Grupul francez Carrefour decide miercuri dacă îşi închide sau nu afacerile din România. Chiar marţi firma a anunţat că se retrage din Singapore, urmând să vândă până la sfârşitul anului cele două magazine pe care le deţine în centrul financiar asiatic.
Analiştii sunt de părere că cel mai probabil şeful grupului va anunţa concedieri masive în toate statele în care Carrefour deţine magazine.
Închiderea celor 2 magazine din Singapore ar putea fi numai începutul unei restructurări mai ample a firmei, consideră publicaţia La Tribune. Chiar dacă datele sunt puţine la această oră, sindicatele se aşteaptă ca odată cu anunţarea rezultatelor semestriale ale grupului să se vorbească şi de concedieri. Numai în Franţa ar putea fi vorba de desfiinţarea a 600 sau chiar 1000 de posturi, estimează liderii de sindicat. Iar din informaţiile de până acum se pare că cei de la Carrefour au de gând să revizuiască şi amploarea afacerii lor din Brazilia, fără însă a fi clar dacă e vorba tot de lichidarea reţelei locale sau doar de o restrângere a activităţii.
Una peste alta, toată lumea se aşteaptă ca noul şef al grupului, Georges Plassat, să anunţe măsuri radicale - concedieri, majorări de capital sau ieşirea de pe anumite pieţe. Problema pentru Carrefour, consideră analiştii, nu e restructurarea, ci găsirea de metode care să ducă la redresarea unei firme care nu prea mai are de mult o orientare strategică clară.
Marea provocarea pentru Georges Plassat ar putea fi cum va reuşi să redinamizeze reţeaua de magazine, dat fiind că hypermarketurile grupului se confruntă, de câţiva ani, cu o erodare constantă a vânzărilor, iar marjele de profit sunt din ce în ce mai mici. Potrivit estimărilor, Plassat ar avea nevoie de trei miliarde de euro pentru a finanţa programul său de redresare a reţelei europene de hypermarketuri.
O soluţie avută în vedere: o majorare de