O bună parte din proiectele de infrastructură aflate în derulare s-a trezit de curând cu finanțarea subțiată sau chiar tăiată total. Motivul neoficial: Guvernul a ajuns la fundul sacului.
În iunie 2011, administrația centrală și autoritățile locale cheltuiau pentru investiții publice 3,97 miliarde de lei, adică aproximativ 940 de milioane de euro. Un an mai târziu, în iunie 2012, sumele alocate proiectelor de infrastructură scădeau la mai puțin de jumătate, până la 1,9 miliarde de lei (circa 420 de milioane de euro). Reducerea a fost cu atât mai neașteptată cu cât, în primele cinci luni ale lui 2012, cheltuielile pentru investiții (proiecte cu finanțare nerambursabilă, proiecte cu finanțare rambursabilă și cheltuieli de capital) fuseseră cu 40% mai mari decât în aceeași perioadă a lui 2011. Creșterea remarcabilă din perioada ianuarie-mai (de la 9,7 miliarde de lei la puțin peste 13 miliarde de lei) s-a oprit, coincidență sau nu, la puțin timp după ce la Palatul Victoria s-a instalat cabinetul condus de Victor Ponta.
Numeroase voci susțin că reducerea finanțării pentru construcția și amenajarea de drumuri, poduri, clădiri publice ori zone de agrement este în strânsă legătură cu schimbarea puterii, care ar dori redirecționarea fondurilor. Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, de exemplu, consideră că lucrul la cele două pasaje peste calea ferată de pe centura Aradului, începute în 2011, a fost oprit în luna iunie pe criterii politice. „Întreruperea lucrărilor, care a avut loc din lipsă de bani, este o lovitură pentru oraş. Să nu mai asiguri finanţarea unor proiecte aflate în plină derulare și, în același timp, să promiţi finanţare pentru un viitor pasaj în Oradea demonstrează dispreţul USL faţă de arădeni“, a spus edilul într-o conferință de presă. Potrivit autorităților locale, ambele obiective sunt executate în proporție de peste 50%, iar pentru finaliz