Companiile cu până la nouă angajaţi au înregistrat în primele şase luni din acest an o creştere de 2,9% a numărului de tichete de masă acordate salariaţilor, comparativ cu semestrul anterior, potrivit unui studiu Sodexo România.
Acesta evidenţiază faptul că ascensiunea pe segmentul microîntreprinderilor a avut loc în contextul unei scăderi medii de 1,2% a comenzilor pentru voucherele de masă pe piaţa românească. La nivelul întregii pieţe, după creşterea medie de 9,5%, înregistrată în perioada ianuarie - iunie 2011, a urmat o contracţie a comenzilor de tichete de masă, care s-a accentuat în primele şase luni din acest an, determinând o scădere de 1,2% a cererii faţă de semestrul anterior.
„Această tendinţă a fost generată de decizia companiilor de a recurge la tăieri de personal sau de a micşora costurile prin renunţarea la avantajele extra-salariale, ambele scenarii fiind alimentate în mod automat de criza economică. Scăderea a avut loc în ciuda sistemului fiscal asociat acestui tip de beneficii acordate angajaţilor, tichetele de masă fiind scutite de la plata taxelor salariale şi sunt 100% deductibile fiscal“, a declarat Jean Istasse, General Manager Sodexo Soluţii pentru Motivare.
Companiile mari, cu peste 249 de angajaţi, au comandat cu 1,8% mai puţine tichete în intervalul ianuarie - iunie 2012, faţă de semestrul precedent. În cazul companiilor mijlocii (50 - 249 de angajaţi), studiul Sodexo arată că ascensiunea înregistrată în 2011 a fost urmată de o perioadă de stagnare.
Companiile mici (sub 49 de angajaţi) şi-au temperat ritmul de creştere (plus 11% în perioada ianuarie - iunie 2011), ajungând la plus 2,2% în intervalul iulie - decembrie 2011. În primul semestru din acest an, au înregistrat o scădere de 1,1% a numărului de tichete comandate, comparativ cu semestrul anterior.
Companiile cu până la nouă angajaţi au înre