Pacienţii diagnosticaţi cu HIV/SIDA vor fi atenţionaţi prin sms să îşi ia medicamentele şi, de asemenea, vor avea la dispoziţie o linie telefonică specială, pentru consiliere, datorită a două servicii în premieră pentru România, lansate miercuri de UNOPA.
Prin serviciul de sms-uri, pacienţii seropozitivi pot primi zilnic, gratuit, două mesaje pe telefonul mobil prin care să li se reamintească să-şi administreze medicaţia. Serviciul poate fi utilizat prin completarea unui formular existent pe website-ul programului, www.viatacuhiv.ro, pacienţii alegându-şi astfel orele la care vor să le fie trimis sms-urile, conform calendarului de tratament stabilit de medic, precum şi textul personalizat al mesajului pe care vor să îl primească.
Prin Helpline-ul telefonic, persoanele cu HIV/SIDA care au nevoie de sprijin pot suna gratuit la 0800 800 141 sau pot trimite un e-mail la unopa@unopa.ro, pentru a solicita asistenţă din partea consilierilor Uniunii Naţionale a Organizaţiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA (UNOPA).
Programul are ca obiectiv susţinerea persoanelor seropozitive în lupta lor de zi cu zi cu boala, în special în două direcţii: atingerea unui nivel cât mai ridicat al aderenţei la tratament (administrarea corectă a tratamentului, pentru eficienţa lui maximă) şi creşterea gradului de informare a acestora, potrivit celor de la UNOPA.
"În cazul pacienţilor cu HIV/SIDA, succesul terapiei depinde în mare măsură de administrarea corectă a tratamentului, la orele stabilite de medic, acesta fiind un angajament pe viaţă al pacienţilor cu HIV/SIDA. Pe lângă tratamentul medical şi îngrijirea specializată din partea medicilor, pacienţii au permanent nevoie de susţinere psihologică, dar şi practică, pentru a face faţă provocărilor bolii şi a evita eşecul terapeutic. Pacienţii cu HIV/SIDA, spre deosebire de pacienţii cu alte multe boli cronice, au