Pe hârtie, Ford B-Max este o mașină ingenioasă. Interesantă pentru noi și prin prisma faptului că este fabricată în România. În realitate, este mai mult de-atât. După ce am condus-o în premieră, cu prilejul lansării internaționale organizate în Germania, ne-am lămurit de ce Ford are ambiții atât de mari cu micul monovolum oltenesc. Ford B-Max
Testat în Bavaria
Sursa: C. I. Ford B-Max
Ford B-Max
Ford B-Max
Ford B-Max
Ford B-Max
Ford B-Max
Ford B-Max
Ford B-Max
Fără modele reșapate, însăilate în pripă sau low-cost de data aceasta. România produce o mașină modernă, ingenioasă, sigură, dedicată mai cu seamă piețelor occidentale (acolo, clienții nu se feresc de monovolume!). Și da, cam scumpă.
După ce am vorbit ”pe uscat” multe luni despre Ford B-Max, monovolumul fabricat la uzina din Craiova, a venit și vremea primului test.
S-a întâmplat zilele trecute, pe drumurile impecabile din prea ”bibilita” Bavarie.
Știam, așadar - am învățat pe dinafară! -, că B-Max-ul vine cu un concept inovator de acces la bord, care a renunțat (aparent) la stâlpul B, cel dintre portierele față-spate.
Adevărul este că inginerii Ford au integrat acest element important de rezistență în uși, câte o parte în fiecare, rezultând, susțin ei, o structură chiar mai trainică decât cea ”normală”, cu stâlpul B ”la vedere”.
Ford mizează pe cinci stele la testul Euro NCAP, care a și fost efectuat de altfel, rezultatele urmând a fi date publicității chiar astăzi.
Oricum, apropo de securitate, B-Max-ul oferă în standard ABS și ESP plus șase airbaguri. Suplimentar, pachetul Titanium livrează sistemul ”Active City Stop”, care opreşte B-Max-ul automat, atunci când ”simte” iminența unui impact, la viteze de