Cu toate că din ce în ce mai mulți elevi au devieri de comportament, doar școlarii din cinci raioane beneficiază de consiliere psihologică specializată. Restul copiilor ar putea primi asistență abia din ianuarie.
Şcoli multe, psihologi puţini. Aşa arată situaţia în acest moment în instituţiile de învăţământ preuniversitar din Republica Moldova, cu toate că, din punct de vedere legal, fiecare copil inclus într-o formă de învăţământ are dreptul la asistenţă psihologică. Şi asta cu atât mai mult cu cât în ultimii ani, tot mai mulţi moldoveni pleacă la muncă în străinătate, lăsându-şi copiii fie singuri acasă, fie în grija unei rude.
Toate autobuzele școlare vor fi dotate cu sisteme de supraveghere video
„Cele mai frecvente cazuri cu care mă confrunt implică minorii cu comportament deviant. Aici problema cea mai mare constă în faptul că nu există o susţinere din partea părinţilor", spune Aliona Godorogea, psihologul liceului din satul Măgdăceşti, Criuleni.
25 de școli din Republica Moldova au fost închise
„La noi cele mai mari probleme sunt absenteismul şcolar în rândul copiilor din familii social-vulnerabile, furturile şi lipsa educaţiei sexuale. Avem fete însărcinate, ale căror părinţi sunt plecaţi la muncă peste hotare", susţine şi Elvira Bulgac, şefa serviciului de asistenţă psihologică din Criuleni. Aici sunt opt psihologi care vizitează toate cele 34 de şcoli din raion, deoarece numai în licee sunt angajaţi specialişti în acest domeniu. Astfel de servicii mai sunt oferite în raioanele Ialoveni, Floreşti, Călăraşi şi Ungheni. La Teleneşti, situaţia e şi mai gravă. Din cele 40 de şcoli din raion, numai nouă au acces la serviciile unui psiholog dedicat.
TENTATIVE DE SUICID PRINTRE ELEVI
În celelalte, problemele elevilor sunt pur şi simplu ignorate. „Mai avem nevoie măcar de 15 psihologi, dar nu sunt specialişti în raion. La noi