Compania a promis deja că va înlătura anumite substanţe chimice din produsele pentru copii până în 2013, dar ultimul anunţ implică şi produsele pentru adulţi, incluzând şi bine cunoscutele mărci din magaazine precum Neutrogena, Aveeno şi Clean & Clear, relatează Nytimes.com.
Asociaţiile de mediu şi ale consumatorilor fac de mulţi ani presiune aupra Johnson & Johnson şi a competitorilor acesteia pentru a înlătura ingredientele din produsele de îngrijire personală asupra cărora există semne de întrebare.
În 2009, Campania pentru Siguranţa cosmeticelor a analizat conţinutul a numeroase produse pentru copii şi a descoperit că multe dintre acestea aveau în componeţă două substanţe deosebit de îngrijorătoare: formaldehidă şi dioxină 1.4.
Consumatorii nu le vor găsi trecute pe eticheta şamponului sau a loţiunilor pentru că, din punct de vedere tehnic, nici una dintre acestea nu este un ingredient.
Formaldehida, care a fost identificată anul trecut drept cancerigenă de către cercetătorii de la guvern, este eliberată în timp de către conservanţi comuni, cum ar fi quaternium-15 şi hidatonina DMDM, care nu apar pe etichete.
Iar dioxina 1.4, care a fost asociată cu cancerul în studii făcute pe animale, este creată într-un proces utilizat de obicei pentru a face celelalte ingrediente mai blânde cu pielea.
Compania are în plan şi scoaterea altor ingrediente care au fost asociate cu probleme de sănătate: ftalaţii, care au o multitudine de utilizări, cum ar fi dimiuarea efectelor de rigiditate ale sprayului petru păr şi triclasanul, o substanţă antibacteriană folosită la săpunuri.
Johnson & Johnson va trebui să înlăture şi toţi parabenii din produsele pentru copii, precum şi tip de parabeni din produsele pentru adulţi.
Mai mult pe Financiarul
Compania a promis deja că va înlătura anumite substanţe chimice din produsele pentru copii p