Accidentul de luni dimineaţă de la Stroieşti, de pe drumul naţional 17, în urma căruia un tânăr de 19 ani a murit şi alte 18 persoane au fost rănite, dintre care două se află şi acum în stare gravă la Spitalul Judeţean Suceava, readuce în discuţie problema modului în care se efectuează transportul de persoane. Conform reglementărilor în vigoare, într-un microbuz nu pot fi luaţi pasageri în picioare, ci numai în limita locurilor disponibile. Că nu se întâmplă deloc aşa se vede cu ochiul liber zi de zi.
Acest amănunt l-au aflat şi reprezentanţii Inspectoratului de Stat pentru Controlul Traficului Rutier (ISCTR) Suceava, care ieri au tras pe dreapta mai multe microbuze şi autobuze de pasageri. Au verificat documentele de călătorie şi diagramele de la tahografe, pentru a vedea dacă sunt respectaţi timpii de conducere şi cei de odihnă, iar surprizele nu au întârziat să apară.
„Nu e vorba că se înteţesc sau nu, facem controale conform programărilor. Se vor efectua controale punctuale, având în vedere că în ultimul timp au fost mai multe accidente cu autobuze. Pentru că tot ce este peste nouă locuri este licenţiat şi este sub controlul ISCTR-ului”, a declarat Gabriel Ştefănescu, şeful acestei instituţii.
Microbuze ticsite cu oameni „sardele”
În goana lor după profit şi câştiguri rapide, proprietarii microbuzelor de transport încalcă toate regulile posibile. Nu o fac direct, ci prin intermediul şoferilor de pe microbuze.
Să luăm exemplul unui microbuz care circulă de la Moara la Suceava. Şoferul a permis să urce în plus alte nouă persoane faţă de locurile pe care le are omologate. Nu îi este frică de nimic: autorităţile sunt pe nicăieri pe aceste rute, iar călătorii urcă, riscându-şi viaţa. Patronii firmelor de transport ridică din umeri şi spun că nu ştiu nimic din practicile şoferilor, deşi încasările zilnice ar putea să le dea d