Western Union le recomandă consumatorilor să trateze cu maximum de precauţie e-mailurile prin care sunt anunţaţi că au câştigat premii la o loterie sau concursuri online.
"Draga Ana! Esti unul dintre cei 50.000 de câştigători selectaţi de computer din totalul de 12,1 milioane de persoane care au aplicat în Programul de Vize pentru Imigranţi în US Diversity" - acesta este un exemplu autentic de mesaj electronic folosit de escroci, arată compania.
Anunţată că este unul dintre câştigătorii Loteriei Vizelor, victima este îndrumată să trimită o sumă de bani (între 400 şi 800 dolari) unui presupus angajat al Ambasadei SUA de la Londra pentru a putea intra în posesia vizei.
Totul pare legal. Persoana care a expediat mailul se recomandă drept reprezentant al Ambasadei. Pare să fie o persoană respectabilă şi sinceră, are răspunsuri la toate întrebările potenţialei victime şi promite să trimită formularele de viză cât mai curând posibil. Există doar o problemă: pentru a putea primi formularele, "câştigătorul" trebuie să plătească mai întâi anumite taxe.
Persoana de la "ambasadă" dă instrucţiuni precise despre transmiterea taxei prin intermediul serviciului de transfer de bani. Este rapid, uşor şi, astfel, vor putea fi transmise formularele mai repede. Victima trimite banii, dar formularul de viză nu mai ajunge niciodată la destinaţie. "Câştigătorul" a fost, de fapt, victima unei escrocherii.
Western Union recomandă a nu fi transmise fonduri către persoane străine sau a căror identitate nu poate fi verificată. Totodată, precizează că organizaţiile legale nu solicită sume de bani înainte de a acorda câştiguri la loterie sau alte tipuri de premii.
"Dacă aveţi suspiciuni legate de o solicitare, discutaţi cu membrii familiei, cu un avocat sau chiar cu poliţia locală, înainte de a lua decizia financiară de