Cel mai important lucru atunci cand stabiliti ce fel de eveniment veti organiza pentru societatea de avocatura pe care o reprezentati este sa stiti ce anume vreti sa obtineti de pe urma acestuia. Poate fi vorba despre vizibilitate in presa, despre o campanie de comunicare pe un anumit subiect sau domeniu de practica. Sau poate fi un cu totul alt motiv.
De multe ori, evenimentele sunt preferate de cei care vor sa isi aleaga avocatii cu care sa lucreze. In combinatie cu recomandarile primite de la alti clienti, sa asculti si sa cunosti un avocat poate fi decisiv.
Aceste lucruri sunt deja stiute, iar societatile de avocatura sunt prezente la conferinte care le sunt dedicate sau la evenimente care se adreseaza pietei de afaceri, in general.
In momentul in care o societate de avocatura are un buget dedicat acestui segment de promovare, evenimentele sunt puse pe agenda – atat conferinte de amploare, cu 80-100 de participanti sau mai multi, in unele cazuri, cat si seminarii. Intrebarea care se iveste atunci cand aleg la ce anume sa participe este daca sa organizeze seminarii cu clienti actuali si potentiali sau sa opteze pentru participarea si/sau sustinerea unor conferinte.
Am fost alaturi de avocati coordonatori care isi puneau aceasta problema. In cele mai multe cazuri, am optat pentru un calendar in care sa fie existente ambele categorii. Am considerat ca, pentru societatile medii si mari, vizibilitatea oferita de organizarea sau sustinerea de conferinte externe, impreuna cu trusturi media sau companii este foarte bine completata de seminariile organizate intern.
Diferenta dintre aceste doua modalitati de promovare este evidenta: daca evenimentele de amploare presupun participarea unui numar mult mai mare de persoane din partea unor companii, dar si a unor societati de avocatura concurente, iar subiectele tratate sunt cele de impact si de a