Oamenii de marketing ar trebui sa fie mai putin atenti la ceea ce face competitia si sa se concentreze pe lucrurile care pot inova, care lipsesc inca din viata unei comunitati, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Angus Slater, directorul de marketing al Vodafone Romania, al doilea operator de telecomunicatii de pe piata locala, cu afaceri de peste 800 de milioane de euro anul trecut.
Britanicul conduce echipa de marketing a Vodafone Romania din iunie anul trecut, avand in subordine aproape 100 de oameni din diferite departamente si un buget de mai multe milioane de euro.
Vodafone este printre cei mai mari advertiseri din Romania, telecomul fiind de altfel cel mai important investitor in publicitate pe piata locala, operatorii alocand anul trecut circa 42 de milioane de euro in achizitia de spatiu media, conform agentiei Initiative. Pe urmatoarele locuri (click pe fotografia 2) s-au aflat anul trecut companiile din domeniul cosmeticelor si igienei personale (40 mil. euro) si cele din domeniul medical (25 de milioane de euro).
„Uitati-va unde sunt lipsurile, la ce intampla in alte locuri si cum pot fi aplicate in zona voastra. Cred ca marketingul functioneaza pe principiul «Practica, te face perfect»”, explica Angus Slater (39 de ani).
Onestitatea si integritatea, absolut necesare intr-o lume conectata El adauga ca pentru a reusi sa promoveze produsele si serviciile companiilor pe care le reprezinta, specialistii in marketing trebuie sa fie buni pe partea de cercetare si sa puna clientul in centrul activitatii lor.
„Daca vrei sa fii bun in marketing, trebuie sa fii bun in cercetare. Pe masura ce intelegi mai bine consumatorul, trendurile, obiectivele de marketing, vei putea promova produsele si serviciile relevante. Pune clientul in mijloc si, daca furnizezi servicii bune, oamenii vor sta cu tine si te vor recomanda si altora. Cred ca