Cel mai ambițios proiect al lui Sorin Oprescu, autostrada suspendată, promisă încă din campania electorală de acum patru ani, are de această dată cele mai multe șanse sa fie aprobată de către consilieri municipalității.
Contestat de nenumărate ori, proiectul gigant al lui Oprescu își mai încearcă norocul încă o dată. Pentru prima oară, majoritatea consilierilor sunt de partea edilului, iar inițiativa ar putea primi avizul pozitiv din partea Consiliului General al Municipiului București.
Cei 13 kilometri de autostradă urbană ar costa 1,34 de miliarde de euro. În viziunea primarului general, autostrada ar putea fi realizată printr-un parteneriat public-privat. Edilul a afirmat că „autostrada nu va fi un efort financiar pe umerii bucureștenilor și nici pe seama bugetului local. Va fi un parteneriat public-privat. Nu e obligatoriu să faci întâi autostradă. Sunt arii de servicii, astfel încât cel care investește să-și recupereze banii".
Oprescu a subliniat că, până în acest moment, și-au manifestat interesul pentru construirea autostrăzii suspendate investitori privați ruși, americani, chinezi și coreeni. Banii ar putea fi recuperați, conform proiectului, prin aplicarea unei taxe anuale în valoare de 21 de euro, plătita de cei care ar folosi autostrada.
Pe ordinea de zi mai figurează și proiectul referitor la împrumutul de 800 de milioane de euro. Cea mai mare parte din acesta ar urma să acopere refinanțarea creditului în valoare de 500 de milioane de euro, cu data scadentă în 2015. Restul banilor ar urma să fie directionați către alte investiții aflate înca sub semnul întrebării.
Un alt punct fierbuinte al discuțiilor de astăzi îl reprezintă Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU). Acest proiect curajos ar urma să modifice integral centrul Capitalei. Inițiativa presupune transformarea întregii zone ultracentrale într-un spațiu semipietona