Lucrările la A2 puteau fi terminate încă din această vară, dacă exista interes. 90% din lucrări sunt finalizate. La rectificare s-au tăiat ultimele fonduri, iar constructorii s-au oprit. Mii de mașini stau zilnic blocate pe așa-zisa autostradă, dar pe care pierzi mai mult timp decât dacă ai merge pe drumul național. ȘANTIER ABANDONAT
Constructorii au abandonat lucrările lângă Agigea, pentru că plățile au fost sistate
Sursa: Feri Predescu COZI
Mii de autoturisme se blochează în cozi interminabile la intrarea pe A2. E mai rău decât dacă ai merge pe vechiul drum național
Sursa: Feri Predescu
Amorţeală mare pe şantierele lucrărilor la autostrada A2 între Medgidia şi Cernavodă şi pe A4 la centura ocolitoare a Constanţei. Dacă pe primul tronson, doar lângă Medgidia, încă se mai lucrează la asfaltarea căii a doua, pe varianta ocolitoare a Constanţei, lucrările sunt stopate total.
Ponta le-a cerut să termine în noiembire, dar le-a tăiat banii
Constructorii au rămas fără bani iar rectificarea bugetară prin care ministerul transporturilor a rămas fără o mare parte din fondurile de coeziune, le produce îngrijorare. Asigurările premierului Victor Ponta, la ultima sa vizită din 19 iulie pe şantier, cum că „trebuie să terminaţi în noiembrie, vă susţinem total şi tot ce e de plătit, plătim”, au rămas vorbe în vânt.
Consorțiul Astaldi-Max Bogl, care construieşte bucata de 20,5 km dintre Medgidia şi Cernavodă, a încasat doar 200 milioane lei din cei 500 milioane (fără TVA) care îi reveneau, conform contractului cu CNADNR. Furnizorii, cărora le datorează peste 40 milioane euro, o ameninţă cu acţiuni în instanţă, chiar cu cererea de insolvenţă. Reprezentanţii constructorului se feresc să vorbească, însă, neoficial, spun că „dacă vom fi susţinuţi financiar, vom putea termina în noiembrie, dacă nu, la începutul lun