Două soluții electronice accesibile oricărui IMM pot reduce cheltuielile de procesare a documentelor cu peste 75%, le elimina pe cele de transport și permit păstrarea documentelor în siguranță. Certificatul digital se oferă acum la pachet cu serviciul de arhivare electronică.
Cele două soluții sunt semnătura electronică (generată cu ajutorul certificatului digital calificat) și serviciul de arhivare electronică cu valoare legală și sunt oferite de certSIGN, cel mai mare furnizor de certificate digitale din România.
Dacă certificatul digital calificat permite semnarea electronică și transmiterea online a oricărui tip de document cu valoare legală (de la fotografii digitale, la contracte), și este folosit deja de IMM-uri pentru depunerea declarațiilor fiscale online, serviciul de arhivare electronică cu valoare legală este extrem de puțin utilizat. Cu ajutorul serviciului de arhivare electronică cu valoare legală poți arhiva documentele electronice pe termen lung, în conformitate cu cerințele legale, în siguranță (nu poți pierde sau deteriora documentele), mai eficient (poți găsi orice document în câteva secunde) și mai elegant. Documentele au astfel, potrivit Legii nr 135/2007 privind arhivarea electronică, valoarea legală a celor semnate olograf și stampilate.
Serviciul este util pentru păstrarea declarațiilor fiscale depuse online. Cu ajutorul serviciului de arhivare electronică cu valoare legală se arhivează chiar originalul declarației – creat și semnat în mediu electronic – și nu doar o copie a acestuia. De asemenea, certificatul digital calificat și serviciul de arhivare electronică cu valoare legală îți permit să semnezi orice tip de document, să îl transmiți oriunde, oricând și să găsești documentele arhivate în doar câteva secunde.
Aceste soluții, împreună cu serviciul de marcare temporală și cu o aplicație de fac