În primele şase luni numărul tichetelor comandate a scăzut cu 1,2%
Companiile mari renunţă mai uşor la acest tip de suplimente, cele mici cresc numărul comenzilor
Piaţa tichetelor de masă şi cadou a scăzut în primele şase luni cu 1,2% faţă de intervalul similar din 2011, deşi este o piaţă care are potenţialul de a-şi creşte dimensiunile cu peste 40%. În România sunt circa 4,2 milioane de salariaţi, însă dintre aceştia nici măcar jumătate nu beneficiază de acest tip de suplimente. Aproximativ 1,5 milioane de persoane nu pot beneficia de tichete pentru că nu le permite legislaţia, pentru că lucrează la stat, iar 1,9 milioane de persoane primesc suplimente sub forma tichetelor de masă, potrivit unui studiu realizat în primăvară de compania Golden Mind&Spirit. Compania menţiona în studiu că piaţa ar putea adăuga încă 800.000 de salariaţi, care ar primi lunar 16,8 milioane de tichete, echivalentul a 151 de milioane de lei, dacă valoarea medie a unui tichet se ridică la 9 lei fiecare.
În aceste condiţii, la numărul de salariaţi dat, care primesc tichete în fiecare lună, se emit suplimente în valoare de peste 360 de milioane de lei lunar, ceea ce ar reprezenta o piaţă de peste 4,32 miliarde de lei anual. Dacă la această sumă s-ar adăuga numărul de tichete de masă pe care l-ar genera cei 800.000 de angajaţi rămaşi la statutul de potenţial pentru această piaţă, valoarea anuală a tichetelor de masă ar urca cu încă 1,81 de miliarde de lei, la un total de peste 5,1 miliarde de lei.
Unul dintre principalele motive pentru care angajatorii ar trebui să fie atraşi de acordarea tichetelor de masă este acela că sunt scutite de taxe şi sunt 100% deductibile fiscal.
În ciuda potenţialului, tendinţa reală este cu totul diferită
Companiile au acordat în primele şase luni cu 1,2% mai puţine tichete de masă angajaţilor faţă de acelaşi in