Conform studiilor GfK, consumatorii din cele mai mari șase țări din Europa de Vest: Franța, Germania, Italia, Olanda, Spania și Marea Britanie au cheltuit mai puțini bani pe electronice în prima jumătate a anului 2012.
În contextul economic actual dificil, consumatorii sunt reținuţi atunci când vine vorba de achiziții majore. Singura excepție este Germania, caz în care retailerii au înregistrat o creștere totală de 8,5% pentru vânzările de televizoare și alte bunuri electronice. Cu toate acestea, anumite produse au avut evoluţii pozitive în toate țările, cum sunt smart TV-urile, sound bar-urile de înaltă performanţă, căștile și camerele cu obiective interschimbabile. În schimb, în unele domenii, concurența între produse tradiționale, pe de o parte, și cele telecom sau IT, pe de altă parte, se intensifică.
În ciuda Campionatul European de Fotbal, vest-europenii au cheltuit cu 9% mai puțin pe televizoare decât au făcut-o în prima jumătate a anului 2011. Numai în Germania, piaţa de televizoare a fost în mod clar ajutată de acest eveniment sportiv, cu vânzări mai mari cu până la 14%. Totuşi, cererea a crescut considerabil în toate cele șase țări analizate cu puțin timp înainte de a fi dat startul competiției. Creşterea vânzărilor este rezultatul ofertelor promoţionale din această perioadă.
Care sunt cele mai populare produse?Preferinţele se îndreaptă în continuare spre modelele de dimensiuni mai mari și având opţiuni sau caracteristici mai bune, cu toate că cele mai multe vânzări (22%) sunt încă generate de modelele de 32 de inch. În primele șase luni, cererea de televizoare inteligente a fost mare, cu vânzări în creştere cu 31%, până la 4.13 miliarde euro. Același lucru este valabil pentru televizoare 3D, care acum fac mai mult de 39% din toate vânzările. Pentru anul 2012 în ansamblu, GfK anticipează vânzări de 38 de milioane de t