Autorităţile braşovene pregătesc portofoliul de proiecte pe care să îl propună spre finanţare în perioada 2014 – 2020. Potrivit viceprimarului Adrian Atomei, care alături de primarul George Scripcaru este reprezentant al municipiului Braşov în Comisia de planificare a Regiunii Centru pentru alocarea financiară 2014-20120, unul dintre proiectele prioritare este crearea unui operator regional de transport în comun. „Am avut deja o primă întâlnire şi cu primarii din zona metropolitană şi împreună am convenit ca unul dintre proiectele pentru care să obţinem finanţarea este cel privind crearea unui sistem de transport în comun care să fie operat de o singură regie pe raza celor 16 localităţi din această zonă. Practic, nu vor mai exista toate aceste firme mici care operează pe diferite trasee, însă, fiecare administraţie locală din zona metropolitană trebuie să aibă un aport la bugetul acestei regii”, a precizat Atomei.
În luna iunie, Consiliului Local Braşov, a aprobat iniţierea procedurilor de transformare a RAT-ului în operator regional. În prezent, dintre cele 16 localităţi din arealul metropolitan, numai două, respectiv Braşov şi Săcele, dispun de un sistem propriu de transport în comun, în timp ce transportul de persoane între localităţile zonei metropolitane Braşov este asigurat de către operatori privaţi în baza unor licenţe de transport acordate de ARR (Autoritatea Rutieră Română). Pe de altă parte, în prezent siguranţa şi confortul sunt deficitare, iar pe multe rute circulă mijloace de transport vechi, ce oferă condiţii reduse de confort şi nu respectă normele de siguranţă rutieră.
Inginerii, băgaţi în „schemă”
Totodată, lista proiectelor ce vor fi propuse pentru finanţare continuă cu mai multe proiecte de infrastructură, cum ar fi parcări subterane în centrul Braşovului, extinderea pietonalului din Centrul vechi sau realizarea unei variante o