La șase luni după ce s-a retras de la conducerea firmei pe care a înființat-o alături de fratele său, Roland, Orlando Szasz privește către start-upuri. Nu are vreo preferință în ceea ce privește domeniul de activitate: tot ce are potențial primește o șansă.
Pentru Orlando Szasz și Renania, liderul pieței de echipamente și sisteme complete pentru securitate și sănătate în muncă, anul 2011 a fost bun. Tot ce și-a planificat s-a materializat, compania înregistrând, astfel, o creștere de 22% față de rezultatele aferente anului 2010, în condițiile unui profit de 3,29 milioane de euro. Pe o piață ce depășește 100 de milioane de euro, Renania a ajuns la o cotă de peste 20% , competitorii rulând afaceri la cel mult jumătate din valoarea companiei fraților Szasz.
Iar afacerea nu se oprește aici. Pentru moment, Renania are un birou de resourcing în China, dar în plan există și o extindere, nu imediat, dar de luat în calcul, mai ales că scenariul făcut de cei doi frați implică Germania sau Elveția. Și totul a început de la o investiție de 16.000 de mărci germane, din care 10.000 împrumutați. „La debutul în afaceri, un furnizor neamț ne-a dat un sfat: dacă vreți să creșteți, să nu cheltuiți nimic și să investiți tot profitul“, povestește Orlando Szasz, menționând că Renania nu are nicio datorie, singura dată când a apelat la bănci fiind în 2008, pentru o linie de credit fără gaj, cu scopul de a crește stocul. Banii au fost returnați, iar compania a continuat să crească.
Viitorul sună… start-up
Cu țintele atinse, Orlando Szasz (39 de ani) s-a retras de la conducerea companiei și a trasat noi obiective pentru un alt manager. Astfel, pe termen mediu (trei ani), Renania trebuie să ajungă la afaceri de 40 de milioane de euro, valoare aproape dublă față de rezultatul înregistrat în 2011 - 22,29 de milioane de euro. „Aparent, pasul - deși d