Centura Capitalei, care ar trebui să fie principala rută comercială a agenţilor economici care fac business în Bucureşti, a primit după rectificarea bugetară doar 3 mil. euro în 2012. Asta la puţin timp după ce compania de drumuri a mai semnat un contract pentru reabilitarea centurii.
Viitorul centurii Capitalei sună din ce în ce mai gri: deşi în prezent doar 20 din cei 72 km ai acestei şosele sunt reabilitaţi, şansele ca lucrările la ceilalţi peste 50 km să continue în această toamnă sunt compromise. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în subordinea căreia se află centura, nu are altă soluţie decât să suspende contractele până în momentul în care varianta de ocolire a Capitalei va primi din nou bani.
Cel mai mare oraş, cea mai proastă centură ocolitoare: Doar 20 km din centura Capitalei au fost reabilitaţi în cinci ani
Din sinteza bugetului rectificat al Ministerului Transporturilor publicată pe site-ul Ministerului de Finanţe reiese că în acest an alocările pentru modernizarea centurii rutiere a
Capitalei se mai ridică la doar circa 12,8 mil. lei (2,9 mil. euro), în condiţiile în care la începutul anului pentru această şosea se alocaseră 209,4 mil. lei (47,6 mil. euro). Iar aceasta în condiţiile în care CNADNR a semnat din 2008 până acum cinci contracte pentru reabilitarea a 50 km din centură, pe care nu are cu ce să le finanţeze însă.
"Alocările bugetare la investiţii s-au redus. Pentru centura Capitalei, când s-a lansat licitaţia (pentru un tronson în cazul căruia a fost semnat contractul chiar săptămâna trecută - n.red.), era alocat un anumit buget, acum acesta a scăzut. Avem dreptul să ţinem suspendat contractul o perioadă, până avem bani. Sperăm ca anul viitor să avem banii necesari pentru centură", a spus Mircea Pop, directorul general al CNADNR.
Minis