Aleşii generali USL au votat construirea autostrăzii suspendate, proiect propus de edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, încă de acum patru ani şi pe care nu a vrut nimeni să îl finanţeze până acum. Sursa: CODRIN PRISECARIU
Autostrada suspendată este cel mai scump proiect din istoria Capitalei. Conform documentului prezentat executivului Capitalei, costul total al lucrării va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. “Finanţarea se va asigura din alocări bugetare sau/şi din alte fonduri legal constituite”, se precizează în studiul de fezabilitate.
Cu toate acestea, primarul general susţine că toţi banii pentru drum vor fi asiguraţi din finanţări private provenite din ţări precum China, SUA sau Coreea.
Costurile construirii drumului expres au fost umflate de mai multe ori. Potrivit specialiștilor, un kilometru al autostrăzii suspendate costă cât aproape nouă kilometri de autostradă costruită conform standardelor de cost stabilite de Guvern.
Un ansamblu rezidențial ar putea devia drumul
În plus, proiectul ar putea fi modificat din cauza unui ansamblu rezidențial care ar urma să fie construit pe strada Aviației nr 72, unde ar urma să se ridice clădiri cu 2,4 și 15 etaje. Certificatul de urbanism pentru acest proiect este deținut de fima Emilio Manso Invest SRL, potrivit documentelor de urbanism eliberate de Primăria Capitalei.
Potrivit unor surse din cadrul Municipalității, pentru acest proiect, care are documentația de construire aprobată încă din anul 2000, ulterior acesta fiind reactualizat, arhitecții care realizează proiectul drumului expres au fost nevoiți să mute nodul rutier de la strada Avionului.
Autostrada, făcută pe cadastru haotic și nerealist
Neînțelegerea a părut din cauza faptului că autostrada suspendată a fost pusă pe hârtie pe baza unor planuri urbanistice și a unor documentații d