Smartphone-urile înlocuiesc din ce în ce mai mult dispozitivele de navigaţie prin satelit pentru automobile, arată un studiu al companiei GfK.
Consumatorii din Europa de Vest cumpără tot mai puține dispozitive electronice pentru autovehiculele lor. În prima jumătate a anului 2012, piața de electronice pentru maşină a suferit o scădere a vânzărilor cu 19%, deși a fost relativ solidă în Marea Britanie (-5%), dar nu şi în Italia (-30%). Cu toate acestea, popularitatea anumitor produse de nișă continuă să crească.
Un alt factor care a făcut ca dispozitivele portabile de navigație să piardă teren în competiţia cu smartphone-urile îl reprezintă aplicațiile pentru navigație, care sunt acum disponibile, de multe ori gratuit. Acest lucru a dus la o nouă scădere a vânzărilor, de 20%, în prima jumătate a anului, în ciuda prețurilor semnificativ reduse.
Germania continuă să fie principala piață, cu 31% din toate dispozitive de acest fel vândute în Europa de Vest.Conform studiilor GfK, consumatorii din cele mai mari șase țări din Europa de Vest: Franța, Germania, Italia, Olanda, Spania și Marea Britanie au cheltuit per total mai puțini bani pe electronice în prima jumătate a anului 2012.
Vânzările sunt cu 10% mai mici decât în aceeași perioadă a anului precedent. Piața foto este şi ea slabită, cu o scădere a vânzărilor de 7%. Aceste rezultate au fost prezentate de GfK în contextul Târgului IFA care a început pe 29 august, la Berlin.