Timp de 58 de zile, 58 de muzee şi galerii de artă din ţară vor spune povestea a 58 de obiecte reprezentative pentru colecţiile pe care le deţin. Intitulat "Sunt obiect de muzeu, caut vizitator!", proiectul - o premieră pentru presa românească şi pentru comunitatea muzeală - iniţiat de Reţeaua Naţională a Muzeelor din România (RNMR) se doreşte a fi o campanie inedită pentru promovarea muzeelor româneşti, care vin în întâmpinarea publicului iubitor de artă.
Concret, cele 58 de instituţii muzeale şi galerii de artă, membre ale RNMR, vor prezenta - de luni până vineri -, în paginile unui cotidian naţional, imaginea unui obiect şi povestea lui. Toate acestea cu scopul de a stimula interesul cititorilor pentru a vizita muzeele deţinătoare de importante piese de patrimoniu. În acest fel, fiecare obiect va deveni un personaj care îşi îmbie vizitatorul, "oferindu-i informaţii interesante, mai puţin cunoscute sau chiar amuzante, în încercarea de angajare a publicului în relaţia cu obiectele de patrimoniu şi cu muzeele", se arată într-un comunicat al Asociaţiei "Reţeaua Naţională a Muzeelor din România".
O viaţă într-un tablou
Într-o epocă în care informaţiile circulă cu o viteză uluitoare, iar generaţiile tinere preferă confortul calculatorului, într-o societate mult prea ocupată şi apăsată de griji existenţiale, pentru a-şi mai putea permite luxul unei ore la muzeu, gustul pentru frumos este ameninţat să piardă teren. Iar muzeele sunt în pericol de a-şi pierde vizitatorii. Iată de ce Reţeaua Naţională a Muzeelor din România şi-a propus să aducă arta mai aproape de cititori, prin intermediul paginilor de ziar, astfel încât aceştia să afle poveştile şi întâmplările care nu se cunosc sau nu s-au spus încă despre obiecte importante din patrimoniul muzeal; despre autorii lor şi despre împrejurările în care le-au creat. Dar şi despre colecţionarii