Peste un miliard şi jumătate de euro va costa autostrada suspendată a lui Sorin Oprescu, proiectul care a primit undă verde în Consiliul General al Capitalei, cu majoritate USL. Lucrările vor începe în primăvară, iar edilul susţine că suma nu va fi platită de la bugetul local, ci dintr-un parteneriat public-privat. “Construcţia este utilă, dar va costa de 20 de ori mai mult decât în afară”, spune la RFI Nicusor Dan, preşedintele Asociaţiei Bucureştiul.
Primaria ar putea da doar suma necesara exproprierilor. Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Bucurestiul, spune într-un interviu pentru RFI că “noua majoritate din consiliul capitalei (USL) a fost de acord cu primarul Oprescu. Au fost aprobate, de fapt, toate cele 74 de proiecte de pe ordinea de zi.”
Nicuşor Dan afirmă totuşi că “autostrada va fi utilă, însă realizarea acestui proiect este disproporţionată pentru că ea va străbate oraşul, va avea trei benzi şi va atrage mare parte din traficul de pe şoseaua de centură care are doar pe alocuri două benzi. Dincolo de asta, este problema costului pentru că – în afara pretului exproprierilor – preţul de execuţie este de 100 de milioane de euro pe kilometru, ceea ce este de 15-20 de ori mai mult decât preţul practicat în ţări civilizate”.
Ascultaţi mai jos interviul integral cu Nicuşor Dan, realizat de Anca Năstase. Nicuşor Dan, intervievat de Anca Năstase
Peste un miliard şi jumătate de euro va costa autostrada suspendată a lui Sorin Oprescu, proiectul care a primit undă verde în Consiliul General al Capitalei, cu majoritate USL. Lucrările vor începe în primăvară, iar edilul susţine că suma nu va fi platită de la bugetul local, ci dintr-un parteneriat public-privat. “Construcţia este utilă, dar va costa de 20 de ori mai mult decât în afară”, spune la RFI Nicusor Dan, preşedintele Asociaţiei Bucureştiul.
Primaria ar putea da doar suma nec