Mă număr printre admiratorii colosului sud-coreean "Samsung”. Am un smartphone "Samsung” şi un televizor purtând aceeaşi prestigioasă marcă.
Sunt, de asemenea, un fan al primelor episoade din nesfârşitele telenovele istorice produse la Seul. Coreenii sunt unul dintre marile popoare ale Asiei, fără a cărui contribuţie tehnologică şi istorică nu ar fi de conceput lumea modernă. Am făcut această paranteză pentru a înţelege de ce m-a revoltat o imagine din Bucureşti, interpretată de două turiste britanice, fără intenţie, în defavoarea mea, ca român. Anume, priveam către noua clădire de sticlă devenită sediul Bibliotecii Naţionale a României din Piaţa Unirii, în care statul a investit câteva zeci de milioane de euro. Pe faţada principală, vizibilă probabil şi din avion, nu scrie, cum te-ai aştepta, "Biblioteca Naţională”, ci... "Samsung”. Englezoaicele tocmai admirau şi ele clădirea, în trecere, spunând: "Vezi ce frumos sediu are Samsung în Bucureşti? Au câştigat enorm de pe urma telefoanelor inteligente, i-au depăşit pe americani”. Vasăzică, turiştii străini cred, după toate aparenţele, că una dintre cele mai importante instituţii culturale ale Bucureştiului, Biblioteca, este sediul unei corporaţii străine. Nu mai demult de acum un an, o altă corporaţie, "Louis Vuiton”, îmbrăcase statuia Eroilor Pompieri într-un geamantan purtând marca respectivă, ducând astfel în derizoriu istoria românilor, prin gestul iresponsabil al funcţionarilor primăriei bucureştene. Reclama înainte de toate este o constantă general acceptată, dar ea nu trebuie să genereze abuzuri. E drept, Biblioteca din Bucureşti are nevoie de bani, dar aceştia nu pot fi obţinuţi cu preţul anihilării propriei raţiuni de a fi. Nimeni n-ar concepe ca pe Biblioteca Naţională din Paris să troneze reclama unei companii comerciale. Şi