Conisliul General al Municipiul Bucureşti (CGMB) a aprobat joi, 30 august, indicatorii tehnico-economici pentru autostrada suspendat dorită de primarul Sorin Oprescu.
Aprobarea proiectului autostrăzii suspendate s-a realizat în CGMB cu 29 de voturi pentru şi 16 împotrivă. Potrivit mediafax, Valoarea estimată a investiţiei este de 6,83 miliarde lei (peste 1,5 miliarde de euro), din care aproape 58 de milioane reprezintă cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică.
Primarul general al Capitalei Sorin Oprescu a declarat cu această ocazie că în cadrul parteneriatului public-privat pentru materializarea acestui proiect ar putea fi cooptaţi investitori din China, SUA, Rusia şi Coreea de Sud. El a precizat că”Nu vorbim despre bani de la buget, pentru că nu îi avem. Va fi un parteneriat public-privat.
După şedinţa CGMB, Sorin Oprescu a adăugat că speră ca, până la sfârşitul mandatului său, să se poată plimba pe aceasta, altfel spus lucrările să fie gata până în 2016. Oprescu a menţionat şi că proiectul autostrăzii suspendate, denumit “Închiderea inelului median de circulaţie la zona de nord”, urmăreşte fluidizarea traficului pe marile artere. În martie 2011, primarul general spunea că autostrada suspendată se va numi “drum expres”, întrucât “legislaţia nu permite autostradă în Capitală”.
Proiectul autostrăzii suspendate a fost anunţat de Sorin Oprescu încă din campania electorală de acum patru ani. Anul acesta, după câştigarea unui nou mandat de primar general, Oprescu a anunţat că acest proiect va fi primul pe care îl va trece prin CGMB.
În raportul de specialitate al proiectului aprobat de CGMB se arată că “Soluţia proiectată prevede realizarea unui sistem rutier complex cu următoarea configuraţie: pe sectorul Virtuţii-Gravita dezvoltarea în lungul bulevardului Constructorilor şi apoi traversarea triajului Chitila, dezvoltarea la