Potrivit unui nou studiu Nielsen, intenția consumatorilor de a cumpăra online produse alimentare și băuturi a crescut cu 44% în ultimii doi ani, mai mult de un sfert (26%) dintre cei interogați la nivel global declarând că plănuiau să cumpere produse alimentare și băuturi cu ajutorul unui dispozitiv cu acces la Internet, cum ar fi un calculator, telefon sau tabletă, în următoarele 3 până la 6 luni. În plus, 61% din respondenții globali au declarat că au folosit Internetul pentru a se informa în legatură cu achiziționarea de produse alimentare.
În urma realizarii Studiului Global Nielsen despre Influența Noilor Tehnologii asupra Cumpărării de Produse Alimentare, care s-a bazat pe chestionarea a mai mult de 28.000 de utilizatori de Internet , din 56 de tari, s-a putut constata ca în cadrul categoriilor de produse cu intenție ridicată de achiziționare prin intermediul unui dispozitiv conectat la Internet sunt incluse cosmetice și produsele de îngrijire a pielii, care au obținut un scor de 25%, cu 3% mai mult decat in 2010; softurile pentru calculator / jocuri au obținut un scor cu 18% mai mare, ajungând la 29%, biletele la diferite evenimente au crescut cu 10%, ajungând la 30%; produsele de hardware (computerr/jocuri) au ajuns la 25%; accesoriile și mașinile / motocicletele au crescut cu 4 puncte, până la 11%, iar hainele/accesoriile/încălțămintea/bijuteriile au crescut cu 1 punct până la 37%.
Unul din cinci (20%) respondenți intenționa la momentul realizarii interviurilor să achiziționeze cărți electronice și abonamente la diferite ziare și reviste, o nouă categorie adăugată studiului în 2012.
„În timp ce bunurile nealimentare ambalate, cum ar fi îmbrăcămintea, cărțile și electronicele raportează cea mai mare intenție de cumpărare, influența mediului online pentru aceste produse este, în mod evident, în creștere” a declarat John Burba