Aleşii generali ai Capitalei au votat construirea de poduri pietonale, trotuare mai late și zone închise circulației auto. Acestea sunt câteva dintre proiectele care se vor pune în practică prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) prin care se vrea revitalizarea zonei centrale a Capitalei.
1 /.
Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU propune 39 de proiecte, cu 45 de subproiecte conexe. 13 proiecte sunt condiționate de achiziții de teren sau de parteneriate cu instituții precum Parlamentul. În plus, pentru anumite proiecte de o complexitate ridicată, precum reconfigurarea unor spații publice majore, se propune realizarea de concursuri internaționale de soluții.
Concret, în strategie se propune crearea unei infrastructuri rutiere şi pietonale adecvate, care să rezolve problema traficului, a parcărilor, dar şi să nască noi spaţii pietonale şi să pună într-un circuit facil monumentele istorice şi turistice.
Recuperarea monumentelor, o prioritate
Unul dintre cele mai importante proiecte propuse de specialiştii consorţului este reconectarea zonei de sud a Dâmboviţei cu Centrul Istoric. Unirea celor două zone ar urma să se realizeze prin intermediul a două poduri: Mirea Vodă şi Podul Calicilor.
”Astfel, se recuperează monumente istorice şi obiective turistice ascunse şi greu accesibile în prezent (mănăstirea Antim, palatul Bragadiru, Piaţa de Flori Coşbuc). Reconectarea acestei zone va revitaliza Bulevardul Libertăţii şi Palatul Parlamentului, Casa Academiei Romane, care de ani de zile nu reuşesc să îşi consolideze atractivitatea şi în mod sistematic nu sunt puse în valoare. Problemele majore pentru refacerea unităţii în spaţiul Central Bucureşti constau în lipsa de conectivitate între nordul şi sudul Dâmboviţei şi lipsa de atractivitate a Dâmboviţei pe această zonă centrală. Dâmboviţa a fost tratată ca o lucrare de infrastructură u