IAŞI. Proiectul autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş se va relua de la zero din cauza costurilor foarte mari avansate de proiectanţi.
Din acest motiv, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va contracta servicii de expertiză tehnică şi financiară prin care se vor reanaliza soluţiile tehnice adoptate şi se vor face propuneri de reducere a costurilor.
„În prezent proiectarea acestei autostrăzi nu este finalizată întrucât procedura de obţinere a Acordului de Mediu nu este finalizată. Începând cu anul 2010 ariile protejate care au impact asupra traseului autostrăzii au fost extinse, ceea ce determină reconsiderarea studiului de impact şi reluarea procedurii de obţinere a Acordului. Costurile estimate în acest moment sunt foarte mari, acestea variind între 11 milioane de euro pe kilometru şi 60 milioane euro pe kilometru, fapt sesizat şi de Ministerul Finanţelor Publice. După definitivarea traseului şi fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potenţialele surse de finanţare, altele decât bugetul de stat”, a declarat Mircea Pop, directorul general al CNADR.
Viitoarea autostradă va avea o lungime totală de 289 km şi va fi împărţită în trei tronsoane. Primul, Târgu Mureş – Ditrău, va avea o lungime de 92,126 km, proiectat de SC Search Corporation SRL. Acestuia îi urmează tronsoanele Ditrău – Târgu Neamţ cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA şi Târgu Neamţ – Iaşi cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria. Autostrada străbate un traseu dificil, atât deal cât şi munte, ceea ce impune un volum mare al lucrărilor de artă -poduri,podeţe sau viaducte, şi numeroase arii protejate -situri de importanţă comunitară şi situri de protecţie avifaunistică.
IAŞI. Proiectul autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş se va relua de la zero din cauza costurilor foarte mari avansate de proiectanţi.
Din acest motiv, Co