Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat joi proiectul de hotarare al autostrazii suspendate a Bucurestiului. Primarul Capitalei Sorin Oprescu a declarat, potrivit HotNews, ca lucrarile vor incepe in primavara, valoarea totala a investitiei fiind estimata la peste 1,5 miliarde de euro. Sursa imagine: bucurestifm.ro
Proiectul a fost abrobat cu 29 de voturi pentru si 16 voturi impotriva, majoritatea consilierilor USL sustinandu-l iar cei PDL si PP-DD fiind impotriva. Potrivit primarului Oprescu, pana acum proiectul a fost respins de sapte ori.
Pentru materializarea acestui proiect ar putea fi cooptati investitori din China, SUA, Rusia si Coreea de Sud. "Nu vorbim despre bani de la buget, pentru ca nu ii avem. Va fi un parteneriat public-privat", a spus Oprescu, potrivit Gandul.info.
"Solutia proiectata prevede realizarea unui sistem rutier complex cu urmatoarea configuratie: pe sectorul Virtutii-Gravita dezvoltarea in lungul bulevardului Constructorilor si apoi traversarea triajului Chitila, dezvoltarea la nord de calea ferata pe sectorul Grivita-Poligrafiei cu o artera cu sase fire de circulatie, cate trei pe fiecare sens, realizarea a doua tuneluri unidirectionale cu cate trei benzi pe sens, pe sectorul Poligrafiei-Avionului, dezvoltarea la nord si la sud de calea ferata prin doua cai unidirectionale pe sectorul Avionului-Petricani si realizarea a doua bulevarde bidirectionale, unul la nord si unul la sud de calea ferata, pe sectorul Petricani-Colentina", se arata in raportul de specialitate al proiectului aprobat de CGMB.
Potrivit studiului de fezabilitate, lungimea noii cai rutiere va fi de 13,15 kilometri, urmand sa fie construite inclusiv poduri si pasaje subterane si supraterane. Valoarea estimata a investitiei este de 6,83 miliarde lei, din care aproape 58 de milioane reprezinta cheltuieli pentru proiectare si asistenta teh