Președintele Comisiei europene, Manuel Barroso a inaugurat, împreună cu premierul Boiko Borisov, cea de a doua linie, cu o lungime de 12 kilometri a metroului din Sofia. Uniunea Europeană a finanțat, cu peste 470 de milioane de euro, construcția metroului. Zilnic 350 000 de persoane folosesc trenurile. Parcările subterane în zona metroului primesc 2800 de automobile.
Cu bani din fondurile europene au fost cumpărate 18 compoziții de metrou, a fost modernizat bulevardul „Maria Luisa” și create treceri subterane, zone de pietoni și alei pentru bicicliști.
Barroso a declarat că metroul sofiot reprezintă o dovadă că solidaritatea europeană funcționează în folosul cetățenilor. Președintele Comisiei însă a avertizat că într-o țară în care nu este respectată supremația legii investitorii vin foarte greu.
Bruxellesul va participa la extinderea metroului cu o a treia linie, la prelungirea, cu 5 kilometri a primei linii pînă la aeroportul capitalei și a parcului industrial „Mladost 4”, și a celei de a două – spre cartierul Dragalevți în poalele munții Vitoșa.
Peste un an stațiunea „Serdica 2” a metroului va deveni un muzeu subteran inedit unde vor fi expuse artefacte din epoca preromană și din cea romană când orașul Serdica a fost unul din centrele imperiului. Vor fi expuse și artefacte din neolitic printre care și cele mai vechi vase din lut în Europa.
În afara metroului, în perioada 2014-2020 fondurile europene vor fi folosite cu prioritate la continuarea construcției autostrăzii „Hemus” – Sofia-Varna, a autostrăzii „Struma” în direcția Greciei și a extinderii tronsonului de vest a magistralei de centura a capitalei. Sofia va încerca să obțină finanțare pentru drumurile cu 4 benzi Russe- Veliko Tărnovo – froniera cu Turcia, și Russe – Șumen.
Pînă la primavara viitoare vor fi construite ultimele loturi ale autostrăzii „Tracia” – Sofia