În paralel cu eforturile guvernului francez de a încuraja angajarea tinerilor, eforturi în valoare de 2,3 miliarde de euro în 2013, retailerul francez Carrefour a anunţat cu puţin timp înainte de prezentarea rezultatelor financiare că intenţionează să elimine între 500 şi 600 de posturi în Franţa, potrivit Reuters.
Tăierea de posturi face parte din strategia noii conduceri a grupului de a reduce costurile şi a readuce compania pe creştere. Angajaţii vor avea de ales dacă pleacă sau nu şi nu vor fi operate disponibilizări, potrivit liderului sindical Michel Enguelz.
Vânzările Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, au crescut uşor în primul semestru, la 38,8 miliarde euro, iar grupul a înregistrat o pierdere de 31 milioane euro, mai redusă faţă de rezultatul negativ de 249 milioane euro din aceeaşi perioadă a anului trecut.
Creşterea de 0,9% a vânzărilor, de la 38,4 miliarde euro în prima jumătate a anului trecut, a fost determinată de operaţiunile de pe pieţele emergente din America Latină şi Asia, reiese dintr-un comunicat publicat joi de grupul francez.
Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amotrizare) a coborât cu 4,6%, de la 1,66 miliarde euro la 1,59 miliarde euro, în timp ce profitul operaţional recurent s-a redus cu 8,2%, de la 838 milioane euro la 769 milioane euro.
Ieşirea din Grecia şi Singapore a influenţat negativ rezultatul net al Carrefour, însă pierderea s-a diminuat semnificativ faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut.
Vânzările de pe piaţa franceză au coborât cu 0,5% în perioada analizată, la 16,99 miliarde euro, iar profitul operaţional obţinut pe plan local a scăzut cu 6,7%, la 279 milioane euro.
În restul Europei vânzările companiei s-au redus cu 3%, la 10,11 miliarde euro, în timp ce profitul operaţional a scăzut cu 32%, la 150 milioane euro, în principal din cauza