Producătorul britanic de automobile de lux Bentley analizează lansarea unei game de maşini blindate, destinate clienţilor din America Latină, Orientul Mijlociu şi Rusia, care vor să călătorească fără frica de gloanţe, relatează publicaţia The Guardian.
Reprezentanţii Bentley se gândesc la mijloacele de a intra pe o piaţă în dezvoltare, cea a vehiculelor sigure, pe pieţele emergente unde riscul răpirilor şi asasinatelor este constant.
Directorul financiar Jan-Henrik Lafrentz a declarat că există cerere pentru astfel de automobile în special în America Latină.
"Ne dezvoltăm pe tot mai multe pieţe din regiune. Pentru aceste pieţe, securitatea reprezintă o problemă. Analizăm dacă este cazul să producem maşini blindate", a arătat Lafrentz.
El a adăugat că există cerere pentru astfel de maşini în Rusia şi Orientul Mijlociu.
Peste 8 din 10 automobile Bentley sunt vândute unor clienţi din afara Marii Britanii.
Bentley nu produce vehicule blindate la fabrica sa din Crewe, Marea Britanie, iar reprezentanţii acesteia au refuzat să precizeze dacă au fost fabricate în trecut, deşi au existat informaţii că prinţul Charles foloseşte o astfel de versiune a modelului Turbo R.
Jaguar Land Rover, un alt producător britanic de automobile de lux, comercializează versiuni blindate ale ambelor sale branduri.
Bentley, deţinută de Volkswagen, a vândut sub 4.000 de vehicule în primul semestru, în creştere cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În Statele Unite, vânzările au urcat cu 25%, iar în China cu 55%.
Lafrentz a arătat că Bentley urmăreşte creşterea de peste două ori a vânzărilor de maşini, la 15.000 de unităţi până în 2015, susţinute de concepte noi, precum Bentley SUV, prezentat ca prototip în acest an la Salonul Auto de la Geneva.
Producătorul britanic de automobile de lux Bentley analizează lansarea unei game de maşi