RAT Craiova vrea să „taie macaroana“ curselor intrajudeţene, impunându-le să se oprească la marginea oraşului, de unde călătorii ar urma să fie preluaţi de mijloacele de transport în comun ale municipalităţii
Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova vrea să scape de concurenţa nelegală a transportatorilor privaţi care vin din afara localităţii, impunându-le acestora să-şi debarce clienţii la marginea oraşului, de unde să fie preluaţi de mijloacele de transport în comun ale municipalităţii. Pentru asta, conducerea RAT vrea să folosească o facilitate a programului MODERN, care asigură finanţare - parţial din fonduri europene - pentru modernizarea transportului în comun craiovean. Cu fonduri din această sursă ar urma să fie amenajate un soi de parcări-autogări, la marginea Craiovei. Acolo ar urma să aibă capăt de linie toate cursele intrajudeţene, călătorii lor urmând să fie preluaţi de RAT. Tot acolo ar urma să se oprească şi cei care vin cu maşina din afara municipiului.
Conflictul între RAT şi transportatorii intrajudeţeni care traversează Craiova e mai vechi. Nu o dată, conducerea RAT i-a „pârât“ pe transportatorii privaţi fie Poliţiei Locale, fie autorităţilor rutiere, pentru a-i sancţiona pe cei care fac concurenţă ilicită RAT-ului, transportând călători „la negru“ pe rute din interiorul oraşului şi chiar blocând staţii de transport local cu autobuzele lor.
„Vreau să facem asta ca să nu mă mai cert cu cei care fac curse paratranzit, adică cei care fac curse în judeţ şi apoi vin şi tranzitează tot oraşul, luându-mi o parte din călători. Nu vreau să-i «omor», ci doar să-şi facă fiecare businessul lui“, susţine Alin Goga, directorul general al RAT Craiova.
Parcare cu plată
Pentru a pune în practică o asemenea soluţie, RAT-ul vrea să se folosească de finanţarea europeană oferită proiectului MODERN şi care are o componentă ce s-ar preta l